Noppeid IT ajaloost - Teema 1
Vine
Vinesi ajalugu algas 2012. aastal: idee kuulub Dom Hoffmanile, Ras Yusupovile ja Colin Krollile. See programm võimaldas kasutajatel jagada lühikesi videoid oma sõpradega igapäevaelust. See idee meeldis Twitter, kes ostis tulevase rakenduse loojatelt 2012. aasta oktoobris 30 miljoni dollari eest.
Kohe pärast Vine'i käivitamist, 2013. aasta jaanuaris, hakkasid kasutajad võistlema oma loovuse ja huumorimeele osas. 2013. aasta aprillis sai Vine kõige populaarsemaks tasuta iOS-i rakenduseks ja 2014. aastal populaarseks Androidi kasutajate seas. Samal ajal käivitasid nad teenuse veebiversiooni videote vaatamiseks ja otsimiseks.
Tundub, et mis võib valesti minna?
Probleem oli rahastamine - paljud brändid, kes olid varem populaarsete blogijate reklaamimiseks aktiivselt maksnud, käisid populaarseimas Instagramis ja Snapchatis sadade tuhandete kasutajatega päevas.
Lisaks lahkusid 2016. aastal Twitterist neli peamist juhti - tootejuht Kevin Well, tegevdirektor Adam Bane teatas samuti oma tagasiastumisest ning seejärel lahkusid ametist asepresident Josh McFarland ja CTO Adam Messinger.
Vine'i sulgemine oli loogiline otsus kahjumit vähendada. Kasutajaid hoiatati selle eest ette.
Üks suurimaid ebaõnnestumisi viimasel ajal on Google Glass. Mis tekitab palju segadust, kuna Google Glass oli uuenduslik ja seda sai rakendada kõikides valdkondades.
Kõige tavalisem, kuid oluline põhjus. Seadme välimus oli mõnevõrra naeruväärne. Google nimetas oma projekti tutvustades üheks eeliseks nende kasutamise nähtamatust, kuid nad paistma seas meie tavaline prillid ja kui kummaline see välja näeb, kui mees vehib kätega ja annab hääle käske tühjusesse.
Kampaania 2013. aastas, mis kestis vaid ühe päeva, pakkus Google Glassi ostmist 1500 dollari eest. Google positsioneeris nende toote esialgu masside kaubaks.
Segway
2002. aastal kasutusele võetud kaherattaline sõiduk tegi maailmas palju müra. Mõned eksperdid rääkisid suurtest väljavaadetest. Isegi eeldati, et Segway suudab jalgrattad ja isegi autod täielikult välja vahetada.
Üks peamisi probleeme oli selle hind. See algas 5 tuhandest dollarist. Ehkki Segway oli mõeldud transpordiks suurele hulgale inimestele.
Enamik riike ei teadnud pikka aega, kuidas Segwayid klassifitseerida, kusagil võrdsustati need jalakäijatega, kusagil mopeedidega ja seetõttu olid omanikud kohustatud kindlustama ja õigused saama ning kusagil neile jalgratturite õigused.
Viited:
https://bit.ua/2017/01/vine-rip/
https://zen.yandex.ru/media/finance/prichiny-provala-google-glass-595cb6137ddde87a4e8dd804
https://zen.yandex.ru/media/moneyjust/proval-segway-ili-kak-ne-nado-delat-biznes-5f15933c37b61243a60e8b23
https://root-nation.com/ru/posts/tech/10-it-fails/#MP-3_Microsoft_Zune
Комментарии
Отправить комментарий